Chodzi tu o dzieci, które mają nieakceptowalny zwyczaj przerywania, kiedy ktoś inny mówi. Nawyk przerywania jest zazwyczaj tolerowany w rodzinie, natomiast jest on najczęściej problematyczny dla dziecka w szkole i wśród rówieśników. Koledzy mogą po prostu uznać takie zachowanie za męczące. W szkole natomiast dzieci zazwyczaj uczone są proszenia o zabranie głosu i czekania na takie pozwolenie, aby głos zabrać. Czekanie na swoją kolej to istotna umiejętność.
Niezależnie co jest przyczyną przerywania, nie koncentruj uwagi na złym nawyku. Twoja uwaga i ciekawość powinna być skierowana na umiejętności zgłaszania, że dziecko chce coś powiedzieć oraz umiejętności czekania cierpliwie na pozwolenie zabrania głosu. Każdy z nas musi posiadać te umiejętności, aby cieszyć się dobrą interakcją z innymi.
Umiejętność do nauczenia
Twoje dziecko może opanować te umiejętności za pomocą programu Kids' Skills. Zachęć dziecko, aby nadało umiejętnościom nazwy, pomóż dostrzec korzyści z posiadania nowych umiejętności i zaproś do działania inne osoby, które mogą być wsparciem w nauce.
Jedna dziewczynka, która miała nawyk przerywania innym, zainspirowana czekaniem na linii na połączenie z konsultantem, nadała umiejętności nazwę „muzyczka na przeczekanie". Ćwiczenia i zabawy pomocne w uczeniu się mówienia po kolei są łatwe do wymyślenia. Jedna z zabaw, znanych w wielu kulturach, polega na trzymaniu jakiegoś obiektu w ręce, kiedy się mówi. Kolejna osoba chcąca zabrać głos musi najpierw poprosić o przekazanie obiektu, a następnie może zabrać głos kiedy go już otrzyma. To uczy dzieci bycia cierpliwym, słuchania innych i mówienia po kolei.
powrót
Terapeuci Talk&Solve Warszawa - Śródmieście: Al. Armii Ludowej 7 m. 6 |
|
Centrum Terapii Rodzin i Dzieci Ul. Krasickiego 62
Przejdź do zakładki Kontakt i zobacz jak łatwo do nas trafić |
|
Telefon:
Therapy in English:
|
e-mail:
|